PORTRETY WITKA RÓŻAŃSKIEGO

skanowanie0001-horz

Wczoraj kilka telefonów od przyjaciół, że pewna pani zaatakowała mnie na swoim blogu, wypisując brednie i androny. Czytam te głupotki i oskarżenia, te samochwalstwa i zastanawiam się po co to robi? Ani one mają coś wspólnego ze mną, ani mnie dotykają, a tylko bawią i rodzą refleksje natury psychologicznej. Jak może dorosła kobieta, po tylu doświadczeniach życiowych, myśleć, że nic innego nie robię i stale wpisuję jakieś komentarze na jednym z bydgoskich portali, jak może imputować mi tak wielkie zainteresowanie jej działalnością. Podobno dziewięćdziesiąt procent tych wpisów jest mojego autorstwa i prawie wszystkie nicki do mnie należą. Proponowałbym zapytać autora artykułów zamieszczonych na tym portalu czy podjąłem jakiekolwiek kroki, by te teksty powstały. Bawiłem się dobrze wczoraj, czytając wpisy tej pani, tym bardziej, że dopiero co ukazała się moja kolejna ogromna praca. Wraz z Jurkiem Szatkowskim przygotowaliśmy edycję portretów i rysunków Witka Różańskiego, które pozostały w archiwum Jurka, a teraz pojawiły się w specjalnym albumie, źródłowo opracowane przez prof. Norberta Skupniewicza i trzech dawnych przyjaciół Witka – wspomnianego już Jurka, mnie i Tadeusza Żukowskiego z Poznania. Jakież komiczne było wczoraj to zderzenie wielkiej literatury i sztuki, powstającej w jej orbitach, z pomówieniami i niesprawiedliwymi sądami na mój temat. A oto – na przeciwnym biegunie człowieczeństwa – trochę portretów Witka ze wskazanej wyżej publikacji.

Andrzej Babiński

Andrzej Babiński

Ryszard Milczewski-Bruno

Ryszard Milczewski-Bruno

Edward Stachura

Edward Stachura

6-Barańczak

Stanisław Barańczak

Władysław Broniewski

Władysław Broniewski

Nikos Chadzinikolau

Nikos Chadzinikolau

Ryszard Danecki

Ryszard Danecki

Jarosław Iwaszkiewicz

Jarosław Iwaszkiewicz

Ryszard Krynicki

Ryszard Krynicki

Krzysztof Nowicki

Krzysztof Nowicki

Maria Magdalena Pocgaj

Maria Magdalena Pocgaj

Jerzy Szatkowski

Jerzy Szatkowski

Karol Wojtyła

Karol Wojtyła

Tadeusz Wyrwa-Krzyżański

Tadeusz Wyrwa-Krzyżański

Tadeusz Dziczkaniec-Żukowski

Tadeusz Dziczkaniec-Żukowski

1 komentarz

  1. 2013/09/03 @ 20:11

    Nie wiedziałam, że Witek szkicował. Jest też twarz p. Tadeusza Wyrwy Krzyżańskiego. Co się z nim dzieje? Spotkałam go parę razy. .


Skomentuj

